Вебсайт у цифровому маркетингу

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31617/1.2023(150)06

Ключові слова:

вебсайт, стратегічний актив, цифровий маркетинг, стратегія цифрового маркетингу, процес розроблення вебсайту, спліт-тестування, А/В-тестування, евристики Нільсена, синергія

Анотація

Для підвищення ефективності цифрового маркетингу та діяльності підприємства в цілому важливим є покращання користуваць­кого досвіду у взаємодії споживачів із сайтом, що стає можливим при поєднанні техніко-технологічних та маркетингових аспектів в процесі розроблення вебсайту на всіх його етапах. Вебсайт віднесено до ключового стратегічного активу цифрового маркетингу підприємства, використання якого дає змогу виконувати фінансові й нефінансові (імідже­ві, репутаційні) завдання та досягати стратегічних цілей маркетингу й бізнесу, а також підвищувати ефективність діяльнос­ті підприємства загалом. Метою статті є обґрунтування етапів розроблення вебсайту як ключового стратегічного цифрового акти­ву підприємства в сучасних умовах; визна­чення заходів, спрямованих на підвищен­ня ефективності роботи сайту та покращан­ня користувацького досвіду для залучення і збіль­шення трафіку цільових споживачів. При проведенні дослідження використано загаль­но­наукові методи аналізу та синтезу, сис­темно-структурного аналізу, порівняння, сис­тем­ний, логічного узагальнення. Обґрун­то­вано основоположну роль вебсайту в реалі­зації стратегії цифрового маркетингу під­при­ємства. Охарактеризовано ключові ти­пи сайтів: лендинг, лонгрид, сайт-візитка, сайт-каталог, інтернет-магазин, блог, інформацій­ний портал; визначено їхні особливості та умови застосування. Систематизовано стра­те­гіч­ні цілі та завдання основних типів сайтів. Основними етапами розроблення веб­сайту як стратегічного активу цифрового маркетингу підприємства з орієнтацією на споживача є: постановка мети створення та функціонування сайту; розроблення технічного завдання і прототипу сайту; UХ/UІ-дизайн; кросбраузерне й адаптивне верстан­ня; налаштування системи управління сай­том та програмування додаткових модулів; напов­нення сайту контентом та внутрішня SEO-оптимізація; вибір хостингу та домену; встановлення кодів вебаналітики; запуск та спліт-тестування сайту. Охарактеризовано евристики Нільсена для покращання користу­вацького досвіду та наведено приклади їх застосування. Обґрунтовано взаємозв’язок та синер­гічну взаємодію сайту та інших інструментів цифрового маркетингу.

Біографія автора

Тетяна ЯНКОВЕЦЬ, Державний торговельно-економічний університет

к. е. н., доцент, доцент кафедри маркетингу

Посилання

Budiu, Raluca (2014, July 6). Memory Recognition and Recall in User Interfaces. NN/g Nielsen Norman Group Match. https://www.nngroup.com/articles/recognition-and-recall

Fessenden, Therese (2021, January 24). Aesthetic and Minimalist Design. NN/g Nielsen Norman Group Match https://www.nngroup.com/articles/ aesthetic-minimalist-design

Harley, Aurora (2018, June 3). Visibility of System Status. NN/g Nielsen Norman Group Match. https://www.nngroup.com/articles/visibility-system-status

Joyce, Alita (2020, December 13). Help and Documentation. NN/g Nielsen Norman Group Match. https://www.nngroup.com/articles/help-and-documentation

Kaley, Anna (2018, July 1). Between the System and the Real World. NN/g Nielsen Norman Group Match. https://www.nngroup.com/articles/match-system-real-world

Krause, Rachel (2021, January 10). Maintain Consistency and Adhere to Standards. NN/g Nielsen Norman Group Match. https://www.nngroup.com/articles/consistency-and-standards

Laubheimer, Page (2015, August 23). Preventing User Errors: Avoiding Unconscious Slips. NN/g Nielsen Norman Group Match. https://www.nngroup.com/articles/slips

Laubheimer, Page (2020, November 22). Flexibility and Efficiency of Use. NN/g Nielsen Norman

Group Match. https://www.nngroup.com/articles/flexibility-efficiency-heuristic

Neusesser, Tim, & Sunwall, Evan (2023, May 14). Error-Message Guidelines. NN/g Nielsen Norman Group Match. https://www.nngroup.com/articles/error-message-guidelines

Nielsen, Jakob (2020, November 15). 10 Usability Heuristics for User Interface Design. NN/g Nielsen Norman Group Match. https://www.nngroup.com/articles/ten-usability-heuristics

Rosala, Maria (2020, November 29). User Control and Freedom. NN/g Nielsen Norman Group Match. https://www.nngroup.com/articles/user-control-and-freedom

Bosovska, M., Bovsh, L., & Okhrimenko, A. (2022). Digital transformation of marketing technologies. SCIENTIA, 144(4), 52-71. https://doi.org/10.31617/1.2022(144)04

Vasylchenko, L. S., Yakushev, O. V., & Lytvyn, S. V. (2020). Enterprises website as an effective instrument of marketing communications on the Internet. KHNTU Bulletin, 1(72), Р. 2, 19-24. https://journals.kntu.net.ua/index.php/visnyk/article/view/473/548

Zintso, Y. V., & Zinkova, S. V. Website as a tool for internet marketing communications of agricultural holding (2021). Scientific works of the Interregional Academy of Personnel Management. Economic sciences, 4(63), 41-47. http://journals.maup.com.ua/index.php/economics/article/view/1206/1706

Kahneman, D. (2021). Thinking is fast and slow; trans. from English. Force Ukraine (Original published in 2011)

Karpiy, O.P., & Vynohradska, Yu. A. (2022). The company's website as a means of managing marketing activities. Scientific notes of the Lviv University of Business and Law. The series is economical. Legal series, 34, 213-219. http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.7299732

Kokareva, K. (2019, March 28). Website usability testing. Olshansky and partners [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=LEDU5OWJgyA&t=42s

Polyakh, S. S. (2020). The essence, tools and methods of digital marketing in modern business. Strategy of Economic Development of Ukraine, 46, 53-63. http://sedu.kneu.edu.ua/article/view/209513/209519. https://doi.org/10.33111/sedu.2020.46.053.063

Ponomarenko, I., & Sapian, A. (2019). Website as an effective internet-marketing tool to achieve the strategic company's goals. Market infrastructure, 31, 354-361. http://market-infr.od.ua/journals/2019/31_2019_ukr/55.pdf

Prodius, Oksana I., & Donetskova, Valeriia A. (2022). Digital marketing tools in comprehensive promotion. Economic journal Odessa polytechnic university, 1(19), 56-63. https://economics.net.ua/ejopu/2022/No1/56.pdf https://doi.org/10.15276/EJ.01.2022.7

Website of the Office for Assigning Numbers on the Internet (n. d.). http://data.iana.org/TLD/tlds-alpha-by-domain.txt

Hosting company HOSTiQ (n. d.). Blog. Retrieved May 14, 2023 from https://hostiq.ua

Ustimenko, N. (2019, March 16). How to conduct a split test and evaluate the results? eSputnik. https://esputnik.com/uk/blog/kak-provesti-split-test-i-pravilno-ocenit-rezultaty-ua

Yakovleva, S. (2022, January 5). A/B testing: what it is and why you should use it. HOSTiQ. https://hostiq.ua/blog/ukr/ab-testing

Iankovets, T. (2019). Digital technologies in increasing brands value. BULLETIN of Kyiv National University of Trade and Economics, 126(4), 85-100. https://doi.org/10.31617/visnik. knute.2019(126)08

Iankovets, T. (2022). Strategic management of digital marketing, SCIENTIA FRUCTUOSA. 145(5), 93-112. https://doi.org/10.31617/1.2022(145)06

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-09-05

Як цитувати

[1]
ЯНКОВЕЦЬ, Т. 2023. Вебсайт у цифровому маркетингу. Scientia fructuosa. 150, 4 (Вер 2023), 85–104. DOI:https://doi.org/10.31617/1.2023(150)06.

Номер

Розділ

ЦИФРОВА ТРАНСФОРМАЦІЯ