Вебсайт у цифровому маркетингу
DOI:
https://doi.org/10.31617/1.2023(150)06Ключові слова:
вебсайт, стратегічний актив, цифровий маркетинг, стратегія цифрового маркетингу, процес розроблення вебсайту, спліт-тестування, А/В-тестування, евристики Нільсена, синергіяАнотація
Для підвищення ефективності цифрового маркетингу та діяльності підприємства в цілому важливим є покращання користувацького досвіду у взаємодії споживачів із сайтом, що стає можливим при поєднанні техніко-технологічних та маркетингових аспектів в процесі розроблення вебсайту на всіх його етапах. Вебсайт віднесено до ключового стратегічного активу цифрового маркетингу підприємства, використання якого дає змогу виконувати фінансові й нефінансові (іміджеві, репутаційні) завдання та досягати стратегічних цілей маркетингу й бізнесу, а також підвищувати ефективність діяльності підприємства загалом. Метою статті є обґрунтування етапів розроблення вебсайту як ключового стратегічного цифрового активу підприємства в сучасних умовах; визначення заходів, спрямованих на підвищення ефективності роботи сайту та покращання користувацького досвіду для залучення і збільшення трафіку цільових споживачів. При проведенні дослідження використано загальнонаукові методи аналізу та синтезу, системно-структурного аналізу, порівняння, системний, логічного узагальнення. Обґрунтовано основоположну роль вебсайту в реалізації стратегії цифрового маркетингу підприємства. Охарактеризовано ключові типи сайтів: лендинг, лонгрид, сайт-візитка, сайт-каталог, інтернет-магазин, блог, інформаційний портал; визначено їхні особливості та умови застосування. Систематизовано стратегічні цілі та завдання основних типів сайтів. Основними етапами розроблення вебсайту як стратегічного активу цифрового маркетингу підприємства з орієнтацією на споживача є: постановка мети створення та функціонування сайту; розроблення технічного завдання і прототипу сайту; UХ/UІ-дизайн; кросбраузерне й адаптивне верстання; налаштування системи управління сайтом та програмування додаткових модулів; наповнення сайту контентом та внутрішня SEO-оптимізація; вибір хостингу та домену; встановлення кодів вебаналітики; запуск та спліт-тестування сайту. Охарактеризовано евристики Нільсена для покращання користувацького досвіду та наведено приклади їх застосування. Обґрунтовано взаємозв’язок та синергічну взаємодію сайту та інших інструментів цифрового маркетингу.
Посилання
Budiu, Raluca (2014, July 6). Memory Recognition and Recall in User Interfaces. NN/g Nielsen Norman Group Match. https://www.nngroup.com/articles/recognition-and-recall
Fessenden, Therese (2021, January 24). Aesthetic and Minimalist Design. NN/g Nielsen Norman Group Match https://www.nngroup.com/articles/ aesthetic-minimalist-design
Harley, Aurora (2018, June 3). Visibility of System Status. NN/g Nielsen Norman Group Match. https://www.nngroup.com/articles/visibility-system-status
Joyce, Alita (2020, December 13). Help and Documentation. NN/g Nielsen Norman Group Match. https://www.nngroup.com/articles/help-and-documentation
Kaley, Anna (2018, July 1). Between the System and the Real World. NN/g Nielsen Norman Group Match. https://www.nngroup.com/articles/match-system-real-world
Krause, Rachel (2021, January 10). Maintain Consistency and Adhere to Standards. NN/g Nielsen Norman Group Match. https://www.nngroup.com/articles/consistency-and-standards
Laubheimer, Page (2015, August 23). Preventing User Errors: Avoiding Unconscious Slips. NN/g Nielsen Norman Group Match. https://www.nngroup.com/articles/slips
Laubheimer, Page (2020, November 22). Flexibility and Efficiency of Use. NN/g Nielsen Norman
Group Match. https://www.nngroup.com/articles/flexibility-efficiency-heuristic
Neusesser, Tim, & Sunwall, Evan (2023, May 14). Error-Message Guidelines. NN/g Nielsen Norman Group Match. https://www.nngroup.com/articles/error-message-guidelines
Nielsen, Jakob (2020, November 15). 10 Usability Heuristics for User Interface Design. NN/g Nielsen Norman Group Match. https://www.nngroup.com/articles/ten-usability-heuristics
Rosala, Maria (2020, November 29). User Control and Freedom. NN/g Nielsen Norman Group Match. https://www.nngroup.com/articles/user-control-and-freedom
Bosovska, M., Bovsh, L., & Okhrimenko, A. (2022). Digital transformation of marketing technologies. SCIENTIA, 144(4), 52-71. https://doi.org/10.31617/1.2022(144)04
Vasylchenko, L. S., Yakushev, O. V., & Lytvyn, S. V. (2020). Enterprises website as an effective instrument of marketing communications on the Internet. KHNTU Bulletin, 1(72), Р. 2, 19-24. https://journals.kntu.net.ua/index.php/visnyk/article/view/473/548
Zintso, Y. V., & Zinkova, S. V. Website as a tool for internet marketing communications of agricultural holding (2021). Scientific works of the Interregional Academy of Personnel Management. Economic sciences, 4(63), 41-47. http://journals.maup.com.ua/index.php/economics/article/view/1206/1706
Kahneman, D. (2021). Thinking is fast and slow; trans. from English. Force Ukraine (Original published in 2011)
Karpiy, O.P., & Vynohradska, Yu. A. (2022). The company's website as a means of managing marketing activities. Scientific notes of the Lviv University of Business and Law. The series is economical. Legal series, 34, 213-219. http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.7299732
Kokareva, K. (2019, March 28). Website usability testing. Olshansky and partners [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=LEDU5OWJgyA&t=42s
Polyakh, S. S. (2020). The essence, tools and methods of digital marketing in modern business. Strategy of Economic Development of Ukraine, 46, 53-63. http://sedu.kneu.edu.ua/article/view/209513/209519. https://doi.org/10.33111/sedu.2020.46.053.063
Ponomarenko, I., & Sapian, A. (2019). Website as an effective internet-marketing tool to achieve the strategic company's goals. Market infrastructure, 31, 354-361. http://market-infr.od.ua/journals/2019/31_2019_ukr/55.pdf
Prodius, Oksana I., & Donetskova, Valeriia A. (2022). Digital marketing tools in comprehensive promotion. Economic journal Odessa polytechnic university, 1(19), 56-63. https://economics.net.ua/ejopu/2022/No1/56.pdf https://doi.org/10.15276/EJ.01.2022.7
Website of the Office for Assigning Numbers on the Internet (n. d.). http://data.iana.org/TLD/tlds-alpha-by-domain.txt
Hosting company HOSTiQ (n. d.). Blog. Retrieved May 14, 2023 from https://hostiq.ua
Ustimenko, N. (2019, March 16). How to conduct a split test and evaluate the results? eSputnik. https://esputnik.com/uk/blog/kak-provesti-split-test-i-pravilno-ocenit-rezultaty-ua
Yakovleva, S. (2022, January 5). A/B testing: what it is and why you should use it. HOSTiQ. https://hostiq.ua/blog/ukr/ab-testing
Iankovets, T. (2019). Digital technologies in increasing brands value. BULLETIN of Kyiv National University of Trade and Economics, 126(4), 85-100. https://doi.org/10.31617/visnik. knute.2019(126)08
Iankovets, T. (2022). Strategic management of digital marketing, SCIENTIA FRUCTUOSA. 145(5), 93-112. https://doi.org/10.31617/1.2022(145)06
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Ліцензія Creative Commons Зазначення Авторства 4.0 Міжнародна (CC BY 4.0)